Světové kulturní a povznášející organizace se honosí úspěchem, kterého dosáhly na poli boje proti negramotnosti lidstva. Analfabetizmus byl z valné většiny globálně poražen a díky němu se globální společnost stala inteligentní a mravnou. Avšak pouze jen údajně a zdánlivě.
Již si nemusíme svítit loučemi a žít v jeskyních. Žijeme v komfortní kvalitě života. Stačí již jenom sedět, polehávat a mačkat dotykové displeje, a celý vesmír nás poslušně poslouchá. Pozorovatel je nehybný, zatímco kolem něj a v něm defiluje celý pohyb iluze vesmírného panoramatu. Pokud na něj zaostří svůj zrak, pohyb jej snadno strhne do svého kolotoče, který jej záhy vyvrhne a nechá rozmlátit o betonové mantinely kulis světa.
Matka příroda tak působí potrat svých nepovedených dětí a využívá k tomu jejich úchylných vědeckotechnických sklonů. Klam působí, že individuální pozorovatel podléhá iluzi svého pronikání objektivní realitou vesmíru. Aniž to však tuší, pouze napíná blánu své mysli, která mu při zpětném pohybu roztříští jeho chorý mozek. Iluze je nekonečná. Rovněž tak je nekonečné blouznění, které nazýváme vědou, technikou, ekonomikou, politikou a jinými vznosnými názvy.
Není zajímavé, že všichni zkoumají pravdu, ale téměř nikdo klam? Není tento omyl prvním a signifikantním prvkem duševního poblouzení?
Gramotnost působí odtržení od subjektivní a objektivní reality. Je jedním z nejlepších způsobů klamání. Možná jste si také povšimli, že ačkoliv jsou všichni gramotní, v otázce svého vyjadřování je většina lidí naprostými analfabety. Ani jeden člověk není schopen se upřímně domluvit s druhým, aniž by využíval podvádění. Tento podvodný trik s polovičním vzděláním byl v povinném školství zařízen poměrně velice jednoduchým způsobem.
Školský systém ve skutečnosti neučí žactvo žádnému vyjadřování, ale pouze přijímání vyjádření druhých, zejména systému, který ovládají jeho zdatní operátoři. Vzniká tak občanská společnost velkochovného charakteru, která se skládá z pologramotných a polointeligentních občanů, jež lze velice snadno ovládat. Tristní deformaci, kterou pak nebozí lidé trpí, tyto oběti považují za svobodu myšlení a vyjadřování. Kdo o ní pochybuje, toho honí žárlivá inkvizice.
Pokud bychom chtěli skutečně vychovávat lidi k optimální komunikaci, museli bychom začít od komunikace tělesné, která je vlastní zvířatům. Je to tzv. řeč těla, která umožňuje dohovor se všemi živými bytostmi našeho vesmíru, samozřejmě včetně zvířat a rostlin. Tato komunikace by nás však neuschopňovala k hospodářské využitelnosti, o kterou nám i našim parazitům jde především.
Teprve po patřičném zvládnutí tělesné komunikace by vybraní jednici mohli být uvědomělé vyučováni komunikaci abstraktní. V praxi je tomu ovšem zcela naopak, a díky tomu způsobený rozpor mezi duševní a tělesnou deformací je pro většinu občansky zdeformovaných lidí zcela nepřekonatelný. A všechny pokusy o jeho překonávání obvykle selhávají.
Dokonce i talentovaní vrcholoví sportovci a význační umělci musí podstupovat velice náročný trénink, který jim zničí zdraví, aby aspoň zčásti zmíněný psychosomatický rozpor překonali. A obyčejným lidem (občanům) zbývá jenom bezduché trapné imitování, alkoholizmus, narkomanie, a všemožné pošetilé udávání ducha, například pomocí vaření a jiných ubohých hobby.
Nevšimli jste si například, že nevidíte předmět, ale jeho název? Kdo si toho všiml, snadno může seznat, jak je obtížné nevnímat název, ale předmět a také pochopí, jak je náročné tento rozpor mezi přírodní a abstraktní realitou překonat. Pokud se to podaří, tak teprve potom je možné poznat jeho podstatu. Ale o tom až příště. Zatím by nám na poli osvobozování civilizovaného lidstva bohatě stačilo zvládnout první zmíněný krok.
Ad řádka 5: VESMÍR nás rozhodně neposlouchá!!! Stejně jako myslet si, že se točí ON VESMÍR kolem nás. Pokud si to někdo sedící u dotykového displaye myslí, je to jen a jen jeho hloupost. Nebo nedával v planetáriu pozor 🙂 Přesto trvalo tisíce let, než se s tím lidstvo smířilo, a první kdo s tímto „nebeským klamem“ dokázal vyrovnat a pracovat byl až Johannes Kepler, muž složitého osudu a hluboké mysli, astronom i astrolog, matematik i hluboce věřící luterán, který putoval tudy všudy kolem nás (jihu Čech) – Graz, Praha, Linec, Ulm, Řezno a odevšat ho vyhazovali (nepřátelé i souvěrci) kvůli snaze přicházet věcem na kloub.