Aby mohl člověk postupovat podle nějaké metody, musí ji napřed prakticky a teoreticky pochopit. Potom ji může prakticky přezkoušet, ověřit, případně zavrhnout, nebo zlepšit, anebo vytvořit metodu novou. Je pochopitelné, že v jednotlivých krocích takového postupu může dojít k různým chybám. Na metodice metody také záleží.
Rudolf Steiner (1861 – 1925), zakladatel Antroposofické společnosti, ve své knize Tajné učení rosikruciánů uvádí, že zná-li učitel matematiky (matematické) pravdy a podává-li je žáku, pak žák již nemá zapotřebí věřit v autoritu (učitele), neboť nahlíží matematické pravdy v jejich vlastní správnosti a nemá zapotřebí nic jiného, než je jen správně nahlédnout.
Rudolf Steiner dobře vystihl podstatu praktické metody, která se u nás již 50 let uchází o svoji pozornost. Ačkoliv se Steiner zabýval východními naukami, dobře znal západní mentalitu (individualitu). Západní individualita se musí o svém tragickém fatálním omylu přesvědčit naprosto sama. Pak možná někdy začne hledat nějaké matematické pravdy.
Západní individualita nesnáší autoritu. Za dostatečnou nebo dokonalou autoritu se považuje ona sama. Pokud se nějaké podřizuje, výsledky bývají katastrofální. Západní mentalitu také dobře znají skuteční vládcové Západu. Někteří tvrdí, že jsou jimi mimozemšťané, a v jistém smyslu jistě nejsou daleko od pravdy, již jenom proto, že to nejsou lidé.
Ve výše uvedeném tvrzení jsme nevzali v úvahu, že desorientovaný a zmanipulovaný západní člověk není nijak schopen poznat skutečnou a oprávněnou autoritu, učitele matematiky, který zná matematické pravdy. Jeho poznávací schopnosti jsou zcela ovládány jeho povahou a občanským prostředím, které mu pečlivě aranžuje západní systém vlády (režim) a jeho vychytralí operátoři. Každý cikán, podle své planety (povahy) hádá, a podle toho to tak zoufale také s člověkem a společností dnes vypadá.
Zmíněný režim poskytuje svým lidským zdrojům velice cenné zkušenosti, které však vykvasí v až nejistě vzdálené budoucnosti, kdy jejich skutečné příčiny nebudou patrné. Výsledem takové praxe je utrpení, které je nezbytným základem toho, aby se zmatený tvor vzpamatoval, a časem navázal na svůj pozitivní bytostný vývoj.
Odpovědnost za uvedené neštěstí berou na sebe ti, kteří člověka svádějí a vedou jej negativním směrem jeho bytostného vývoje. Nic na tom nemění fakt, že si toho tito odborníci nemusí nebo nechtějí být vědomi. Neznalost zákonů neomlouvá, jak oni sami rádi tvrdí, když jde o zvrácené zákony, které vydávají pro spolčenost, kterou jako spolčenost ovládají, kazí a vykořisťují.
Rudolf Steiner naznačil pedagogický princip, který velice nepřímo nachází uplatnění i v západním školství. A pokud je tomu jinak, ony matematické pravdy bývají žákům pouze předkládány zvráceně jako jejich objektivní formulace.
V západním školství, které se zastírá značně nedůvěryhodnými frázemi, totiž rozhodně nejde o výchovu suverénních a zodpovědných lidí, kteří bytostně tíhnou k uvědomělosti, inteligenci, genialitě a dokonalosti. Naopak, jeho účelem je pouze dekorativní a dekadentní výchova lidských zdrojů (odborně též tzv. měkkých cílů) pro účely trvale udržitelného ekonomického růstu, prosperity a blahobytu úzké menšiny (elity).
Z dnešních ekonomických důvodů, je nutné zavádět mladou generaci co nejdříve na spotřební trh. Místo do mateřské tváře, zírají dnešní novorozenci do displejů obrazovek, a místo mateřského mléka sají uměle namixované výživné preparáty. Jejich skutečnými rodiči je ekonomický systém, který je przní od zárodku, ale který se zbavuje své morální, sociální a ekonomické odpovědnosti, kterou přesouvá na rodiče a své oběti. Je to primitivní způsob, jak vždy slíznout smetanu, zatímco její producenti (hostitelé) vždy utřou svojí hubu, a přitom trpí pocitem svobodné autority a individuality.
Lidé takové zacházení nadevše milují. A pokud si nějak stěžují, tak většinou pouze proto, že by chtěli také rádi slízávat smetanu. Přesvědčit se o tom lze velice snadným způsobem. Stačí přestat věřit v cizí autority a vlastní autoritu, a nahlížet matematické pravdy v jejich vlastní správnosti.
/Matematika a tělocvik jsou ve školství těmi nejméně oblíbených předměty. Pravým účelem vyučování těchto předmětů, je získání u žáku nepřekonatelného odporu k jejich správnému studiu, a principu mentální vakcinace./
Navigaci ve cvičebním procesu poskytuje jap. výraz suhari (守破離). Třístupňový proces (su-ha-ri) nabízí řadu různých pohledů na trénink. Může být chápán obecně i konkrétně, například jako recyklační proces pokroku či regenerace. Suhari uspořádává jak praktický trénink jednotlivce, tak trénink ve skupině, takže organizuje cvičební proces. V západní mentalita se však chápe jeho zvráceného obrazu, a proto místo pokroku či obrody dosahuje úpadku. Nevede pak k realizaci podstaty, ale naopak ještě většímu odloučení od ní. Své životní i cvičební postoje je nutné korigovat pomocí suhari, které naviguje a uspořádává iniciativu příznivým směrem a blahodárným způsobem.