Výprodej skladových zásob PS:
- Radhakrišnan – Indická filosofie I.+II. díl (Nakl. ČAV, Praha 1962) Cena 3.500,-Kč. Dosud nepřekonané dílo, které nebylo dříve nijak k sehnání, a které se dnes zřídka objevuje na trhu, díky postupnému umírání vlastníků jeho výtisků.
- Janíček – Bhagavadgítá neboli Zpěv vznešeného (J. Jiránek,1945, s podpisem autora) Cena 1.100,- Kč. Kultovní kniha, která je neomluvitelnou ostudou těch, kteří ji nevlastní.
- Šíma – B. Krákora – Džiu-džitsu (Nakl. J. Tožička v Praze, 1944!) Cena 750,- Kč. Na tehdejší protektorátní i dnešní dobu velice zdařile a systematicky zpracované dílo, které by rozhodně nemělo chybět v knihovně žádného příznivce nebo skupiny, kteří se zabývají tréninkem judo, jiu-jitsu, aikido a jiných japonských bojových umění.
- Kolektiv autorů – Jóga od staré Indie k dnešku (Avicenum, 1974) Cena 1000,- Kč. Velice zdařilá práce, kterou dosud současná tuzemská braková literatura o józe, dosud nepřekonala (ovšem až na některé výjimečné výjimky).
- Makarenko – Začínáme žít(Družstvo dílo 1949) Cena 350,- Kč. Zajímavé pedagogické dílo. Lépe než poslouchat pomluvy založené na tom, co říkal druzí o tom, co jedna paní v televizi povídala, je přečíst si originální dílo autorovo.
- Eugen Herrigel – Zen a umění lukostřelby (Pragma, 1994) Cena 350,- Kč. Zásadní dílo německého filosofa o způsobu výuky a výcviku japonských bojových umění. Autor vyučoval v Japonsku filosofii v letech 1926 – 1929, a během svého pobytu se prakticky věnoval tradiční japonské lukostřelbě, aby si snáze osvojil principy zen buddhismu.
- V. L. – Vyšší dimenze tréninku ( Ť+Ť, Stupíkovice 2010, 2. vydání) Cena 2200,- Kč. Kniha, která již nebude vydaná.
Způsob platby:
- Platba předem na účet sdělený po zaslání objednávky – mail: ni-iyama@seznam.cz
- Poštovné 100,- Kč
Poznámka:
Ceny nabízených knih se mohou zdát někomu vysoké. Bývá tomu tak zejména u osob, kterým bývá jejich finanční spořivost životním koníčkem a údělem nadevše. Těm není nabízená literatura jistě určena a podporu naší knihovnické činnosti od nich neočekáváme a nechceme. Pokud tyto osoby mají zájem, mohou si literaturu shánět po internetových i kamenných knihkupectvích a antikvariátech samy. Získají tak třeba potřebný zájem a zkušenosti.
Knihovna PS čítá ohromné množství literatury. Jedná se především o knihy archivní nebo starší, které nebudou v dohledné době určitě vydány, neboť nevyhovují duchu doby. Jsou to také knihy nové, které byly v průběhu času nakoupeny z obav budoucnosti a s mlhavou nadějí, že snad příští generace příznivců nabydou o účelovém systému, jakým budou vzdělávány jisté pochybnosti, a tak díky tomu snad projeví zájem o své vlastní samostatné studium a ověřování si svých vlastních praktických i teoretických poznatků a zkušeností.
Realisticky předpokládáme, že zmíněné knihy skončí ve sběrných surovinách. Ostatně není nic lepšího, než jednostranné vzdělání a propaganda, které jsou vydávané z pravdivé informace, obvykle údajného vědeckého charakteru, jež bývají povinně vštepovány do mysli lidí v dobách jejich dětské školní nevinnosti, nebo v mdlém polospánku dospívání a dospělosti. Duševní omezenost je nejvhodnější přípravou na bolestivé zkušenosti, které ji nejlépe vyvrátí.
Nedostatek vytváří poptávku. Chceme-li vytvářet zájem, musíme vytvořit poptávku, kterou musíme vytvořit pomocí nedostatku. Je to ovšem cesta dosti dlouhá, na které udržitelná kontinuita jejího účelu snadno zmírá. Vytvoření a uvědomění nedostatku může trvat několik generací, vytvoření zájmu a poptávky též, a nalezení vhodného uspokojujícího řešení se ztrácí nedohlednu. K přemostění zmíněných propastí přímou cestou však schází síla zájmu nahromaděná neblahými zkušenostmi.
Předpoklad samostatné uvědomělé výchovy a vzdělávání jsou pro téměř úplnou většinu lidí bláhovou utopií. Masivní záplava podmíněných, klamných a zbytečných informací, které jsou celý život vystaveni a zahlcováni, a která je duševně i tělesně deformuje, to obvykle nepřipustí. Naivní lidé svoji výchovu a vzdělávání pohodlně přenechávají cizopasným odborníkům a záludnému systému, který je s průmyslovou pečlivostí rozemílá, obrábí a tvaruje ke svým ekonomickým potřebám.
Povaha následků, které z tohoto průmyslového procesu u lidských zdrojů vznikají, se většinou projeví až příliš pozdě, v lepším případě až při ekologické likvidaci biologického odpadu. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Jistě není sporu o tom, že z univerzálního hlediska je tento proces zcela správný.