Lidé by chtěli slyšet dokonalé, jednoduché, jasné, zřetelné, srozumitelné, pravdivé či správné pokyny, vedoucí ke štěstí pochopitelně. Když jim porozumí, tak je provádět nebudou, neboť je pochopili, respektive se domnívají, že je pochopili. A to nemluvíme o to, že když jim někdo namaže med kolem huby, tak jmu padají kolem krku. Spíše však do přichystaných opratí a oprátek.
Pokud sdělíte lidem sdělíte takové správné pokyny, v křivém zrcadle své mysli je pochopí obvykle špatně. Síla zájmu a pokynů se vyčerpává duševním pochopením, které zničí sílu k jejich praktické realizaci. Duševní dispozice se při duševním pochopení příliš nezlepšují, ale spíše zhoršují.
Kočka neví, že ví, ale ví. Kdežto každý vzdělaný člověk je hrdý na to, že ví, ačkoliv nic neví. Pokud je vhodně atakován nějakou informací, začne ze svého Norimberského trychtýře mysli chrlit další. Ne nadarmo se dříve mezi školáky nazývalo vzdělání nalejvárnou. Dnes si na mimoškolní nalejvárnu tak zvykli, že ji sami vyžadují. Ta školní přestává být nutná. Biologické doplňky digitálně řízené ekonomiky se stávají zcela zbytečnými. Mimoškolní nalejvárna vyždímá z lidí více živočišné energie.
Systém západního vzdělávání spočívá ve výuce výsledků cizího úsilí (informací). Místo geniálních lidí, kteří ony výsledné informace na základě svých zkušeností a poznání formulovali, školský systém vytváří hlupáky, kteří učí hlupáky, aby byli všichni ještě většími hlupáky. Účelem západního vzdělávání je zničení přirozené inteligence.
Nejasné nebo dokonce i nesprávné pokyny mají svoji zápornou sílu. Pokud jsou lidé neschopní uskutečňovat pokyny jasné a správné, jsou nejasné i nesprávné pokyny na místě. Chyby není totiž v pokynech, ale v jejich chápání. Špatné chápání se musí napřed zhroutit, pomýlený člověk musí rezignovat na svoji umělou inteligenci, kterou si cení nadevše.
Umělé inteligence si vzdělaní lidé cení za cenu života svého i druhých. Pohyb v její parazitní síti pokládají za život, o jehož ztrátu se bojí za cenu ztráty svého života. V infekci vzděláním spočívají pravé příčiny neštěstí, alkoholizmu, narkomanie, zločinu, krizí, válek a dalších vymožeností pokroku, na který nenecháme nijak dopustit, a na kterém vyděláváme peníze, které nám mají zajistit štěstí.
Vyhýbat se však naivně v současné situaci vzdělání, je pouze projevem duševní nedostatečnosti, která není schopna žít v žádném duševním napětí, a která se jej okamžitě snaží zbavit všemi možnými prostředky, ventily a kanály.
Co jiného zbývá notorickému alkoholikovi, než své peníze v případě potřeby okamžitě investovat do alkoholu? Co mu zbývá jiného, než postupně své investice zvyšovat až do pasti dluhů, když potřeby, které si je vynucují, stále až do konečného kolapsu narůstají? Co jinému zbývá línému člověku, než aby všechno své úsilí, vzdělání i prostředky investoval do své zahálky a pohodlí? Všechny jiné investice se mu jeví zcela nevýhodnými a nerentabilními. Není přece tak hloupý, aby se činil uvědoměle činným a nešťastným.
„Amen, pravím vám, nevěstky a opilci vás předcházejí do království nebeského,“ pravil Ježíš v Novém zákoně farizejům, vzdělancům, maloměšťákům, slušným, poslušným a jiným lidem.
Uvádění na jedné straně něčeho, na druhé něčeho jiného, odradilo již až mnoho lidí, kteří nijak nevydrželi takto vzniklé napětí, ačkoliv se dokonce hlásili k tréninku zenu, a kterému dokonce tak dobře teoreticky rozuměli.
Posuďte sami, podle sebe, jestli jsou teze v tomto příspěvku rozporné, jasné nebo nejasné? Jistě si je dokážete tak sesumírovat, aby z nich nic praktického nevyšlo. Zejména to, co by ono sumírování ohrozilo.