Nezařazené

Ve spárech nepřítele

Odhalování taktických manévrů a strategických operací nepřítele je pěkné, ale neúčinné. Takto postupovat mistr Sun zásadně nedoporučuje. Takové odhalování pouze slouží jako zpětná vazba vojevůdců, zda jejich předpoklady byly správné.

Zakládat vedení války na opožděném zjišťování záměrů a činností nepřítele dle mistra Suna rozhodně nelze. Přesto takové jednání vyživuje vzrušení všech, kteří jsou generály po boji. S utajenou radostí vítají, jak je jejich nepřítel oživuje a ovládá. Jinak jsou mrtví a snadno poznatelní podle neschopnosti uvědomělého činu.

Jsou ovšem také tací moudří jedinci, kteří jsou vysoko nad věcí, a kteří se nehodlají s nějakou politikou vůbec nijak špinit, ačkoliv jejichž duchovnost je zcela závislá na její narůstající špíně. Není to ovšem vůbec nic nového, že diletantské, amatérské i profesionální duchovenstvo kolaboruje s vládnoucí garniturou, neboť tato součinnost je podstatou zjevné i nezjevné hierarchie dekadentní moci.

Podle mistra Suna, není vždy zcela jisté, kdo je vlastně nepřítelem a kdo přítelem. Dialekticky vzato, nepřítel je přítel, a přítel je nepřítel. Jeden bez druhého nemůže být. Dialektika války nebo vesmíru to vylučuje. Dokonce ani lidé jako jednotlivé osoby, nejsou vůbec žádnými přáteli sebe, ale jsou svými nepříteli.

Každý je sám sobě nepřítelem. Lidem však nelze jejich chybný protikladný postoj nijak vymluvit. Okamžitě je jímá sebezáchovných odpor. Každý musí k tomu, co nastiňuje mistr Sun, dospět sám. Pozor protikladný postoj není sám o sobě špatný, pouze záleží na tom, zda je chybný nebo nikoliv.

Většina lidí i ostatních tvorů je při zmíněném zjišťování odkázána na nekonečný pohyb hmoty, který je okamžikově utváří, ihned rozpouští a vzápětí zase ničí. Ono zjištění může být ovšem velice rychlé. Stačí se pouze pokusit o uvědomělý tělesný pohyb nebo polohu, a vnitřní rozháranost může být okamžitě zjevná. Pro člověka topícího se v marasmu hmoty, je však takový pokus nanejvýše odpudivý. Jako topící, dokonce i stéblo, kterého by se chytil, odmítá.

Kniha mistra Suna není jistě kompletní a v současných publikovaných podobách se jedná jen o opisy a překlady původního originálu. Jako v podobných případech původní spis jistě vyžadoval přímé instrukce zasvěcené osoby, bez kterých jsou výklady víceméně mylné. Tímto způsobem byla před nepovolanými osobami chráněna většina starověkých spisů. Jedinou možností, jak pochopit jejich původní smysl, byla vždy pouze správná praxe, která je pokaždé pro hejna savého hmyzu oněch různých povrchních zájemců a příživníků, nepřijatelná.

Kniha mistra Suna je podobně jako mnohé jiné inspirující spisy pouze otiskem chodidla (stopou), který světu ve své blahosklonnosti zanechávají jedinci, kteří opouštějí a předcházejí dav spěchající opačným směrem cesty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *